Sjefen på tur alene i hjorteskogen. Gjør selvsagt det meste rett. Vanskelige vindforhold stopper ikke hjortejegeren over alle. "grillkalven" er i boks!
Ja det var en flott lusia lørdag. Spennende med snø byger og sporsnø. Gikk opp med hundehusene. Vanskelig vind da den kastet både fra sør og nord. Fant ut at eneste riktige måten var å jakte seg oppover. Først opp til bukkeposten til Allan på torsdag. Flere nye spor etter dyr. Trekker derfra sørover mot høyspenten. Finner der spor som går rett opp i terrenget. Sniker meg oppover sakte i det bratte terrenget. Prøver å se om jeg tar ut dyr, men ingen bevegelser. Kommer opp i de nederste Per Ivar granene og finner to ferske liggeplasser. Dyrene har tydeligvis sett meg og tatt ut.. Jeg følger sporene. Her er det bratt og vanskelig både for dyr og jegere. Kommer meg over en kant der jeg kan se helt til topps. Får øye på kalven nesten i toppen av henget. Ser bare hode og forkroppen på dyret. Skyter og ser dyret falle nedover lien. Da kommer Kollen frem og blir stående og se etter kalven. Den går rolig frem og tilbake og ser etter kalven. Jeg lar den gå, dagen er fullkommen uansett. Tar meg nesten ti minutter å klatre opp til kalven. Viser seg at det er en stor bukkekalv med slaktevekt på 31 kg. Kalven er bestilt av Elisabeth til hennes femtiårsdag i januar. Perfekt
__
"Perfekt" er kun forbokstaven! Du traff 100% med vær og valgene du tok underveis. Gratulerer HinkelHjorteJeger.
SvaraRadera