Turer i hjorteskogen

Vi må få i gang en ny tur dag hver uke. Hjortebukk@gmail.com og kalt Bukkejeger er flink med dette. Derfor kalles han "Turgåeren" utenom jakttiden.
Han har nå gått tur i Grimen for å oppdatere viltkameraene med nye minnebrikker.
Og spente jakt og tur kamerater venter på årets første opplasting til BertilHuntingClub sidene.
Som vi ser under er han denne gangen på Løvstakken og kikkerten er et "must" når hjorten skal letes opp.


Et annet "must" er Bertil, som gir mat og energi når bratthenget er unnagjort. 


Mange flotte minner lagres under topplokket til de som setter av litt tid til slike turer :-)



Her sniker han seg mot en Orrhane som blotter seg på kanten. 


Dagene går fort og det har snart lysnet en hel time siden vintersolverv. Om ikke lenge er det liv i froskedammen og orrfuglene spiller forhåpentlig denne våren og...


Under ser vi mange flotte eksempler på hvorfor turer i hjorteskogen betaler seg.





Vel fornøyd og nede igjen etter en god to timers svette økt på fjellet.



Var på tur lørdagen og hentet ned brikkene. Fikk noen fine snutter av en 8 tagger i bratthenget over PIG granene. Oppe med saltsteinen var det størst aktivitet, men her har det vært dårlig batteri, så alle nattsnuttene kom ikke frem. Totalt sett var det ikke så veldig mange spennende. Hengte opp det tredje kamera nede på innmarken i Erdalen. Det i Bratthenget hengte jeg tilbake på pissegropen. Salsteinkameraet hadde det vært en turgåer og plukket på, så det flyttet jeg ned i nordenden av innmarken i Erdalen.

Prøvde å Zippe ned den beste snutten slik at jeg kunne maile den til deg, men fikk det ikke til

Knut Grung
Autorisert Turgåer



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.